In de huidige markt kennen we een groot tekort aan personeel. Wij merken tijdens klantgesprekken dat vrijwel elk bedrijf tegen dit probleem aan loopt, waardoor medewerkers overuren draaien en groeiambities niet vervult kunnen worden. Enkel het plaatsen van een vacature op LinkedIn of Indeed is niet meer voldoende voor het werven van de juiste kandidaten. Herkenbaar? Wij hebben de oplossing: Online Recruitment Marketing.
Vinden van personeel is lastig. Daarom hebben wij binnen Art of Advertising een methode ontwikkeld die ervoor zorgt dat latent werkzoekenden contact opnemen met jóu in plaats van andersom! Deze methode heet Online Recruitment Marketing en heeft ten opzichte van de traditionele vorm van recruiten grote voordelen. Zo bespaar je tot wel 70% op je cost per hire en krijg je 6 keer meer sollicitanten voor je vacature. Daarnaast betaal je bij ons een vaste prijs voor de hele dienst en niet per aangeleverde sollicitant. Zo rekenen wij geen extra fee wanneer je als bedrijf 1 of meerdere kandidaten aanneemt.
Deze methode passen wij succesvol toe bij verschillende organisaties, van grote multinationals tot aan start-ups. Zo hebben wij onlangs voor een productiebedrijf binnen 30 dagen 120 sollicitanten aangedragen!
Dus wil jij 6x meer kandidaten voor je vacature, je kost per hire verlagen en het beste personeel aannemen? Kies dan voor Recruitment Marketing van Art of Advertising!
Bereik de doelgroep latent zoekenden en bereik tot 6x meer geschikte kandidaten.
Met online recruitment marketing werf je tot wel 70% goedkoper!
Strakke banners voor op Facebook, LinkedIn en Instagram waarin jullie Employer Value Proposition perfect uit de verf komt.
Simpel. Stel dat je op zoek bent naar een nieuwe medewerker voor je bedrijf. Je hebt een functieomschrijving gemaakt en deze online gezet. Wij selecteren de juiste kandidaat voor deze vacature op basis van de data die mensen online achterlaten. Met deze ingevulde gegevens kunnen wij een doelgroep voor je samenstellen. Denk aan branche, locatie, functietitel, jaren ervaring, opleiding en nog veel meer. Met deze gegevens bouwen wij een converterende campagne die jou in korte tijd sollicitanten oplevert. Dat is de kracht van recruitment marketing!
Binnen een week kregen wij de eerste leads binnen, na 30 dagen was de eerste Operator al aan het werk!
Art of Advertising is hét bedrijf om je online recruitment aan uit te besteden. Wij zijn experts in online recruitment marketing en doen dit al meerdere jaren voor multinationals, MKB-bedrijven en startups. Neem contact op voor een vrijblijvend consult met één van onze experts. Samen bouwen we aan een strakke campagne en strategie om zo snel mogelijk sollicitanten voor je vacatures te werven.
Recruitment Marketing wordt bijna altijd in de eerste fase van het recruitmentproces ingezet. In deze fase creëer je awareness bij kandidaten over je organisatie en vacature. Wanneer kandidaten solliciteren of reageren op een advertentie neemt de interne recruiter, HR-manager of medewerker het verder over. Om zoveel mogelijk potentiële kandidaten te trekken met een advertentie wordt vaak de employer value proposition (EVP) naar voren gebracht in de advertenties. Deze geeft meteen de waarde voor de kandidaat weer waarom hij of zij moet solliciteren op de vacature.
Online Recruitment Marketing omvat alle activiteiten die je online inzet om talent te vinden, aan te trekken, betrekken en uiteindelijk overtuigd om te solliciteren.
Een werving en selectiebureau vraagt al snel 20% van het jaarsalaris voor een kandidaat. Online recruitment zorgt ervoor dat je sollicitanten krijgt aangeleverd voor een vaste prijs. Wij rekenen dan ook geen extra fee wanneer je als bedrijf 1 of meerdere kandidaten aanneemt.
Dit verschilt uiteraard per vacature en budget. Wanneer we naar de resultaten van onze klanten kijken is het eerste resultaat meteen de eerste week al zichtbaar. Kijk voor resultaten voor vergelijkbare campagnes tussen onze projecten. Hier communiceren wij ook het aantal sollicitanten en resultaten.
Naast dat je meer sollicitanten krijgt op je vacatures zal je naamsbekendheid en zichtbaarheid in de regio aanzienlijk verbeteren. Gemiddeld bereikt een recruitment marketing campagne gericht op 1 vacature 150.000 mensen in een straal van 30 km rondom je bedrijf.
Online recruitment is absoluut geen vervanger voor het traditionele recruitmentproces. Met online recruitment wordt voornamelijk de latent zoekenden bereikt. Dit zijn de mensen die al een baan hebben maar bereid zijn om te switchen.
Wat jouw bedrijf uniek en onderscheidend maakt voor je werknemers. Als een bedrijf een goede employer branding heeft, kan het nieuw talent aantrekken en de beste werknemers behouden. Dit komt omdat ze onderscheidend zijn in hun vakgebied en zichzelf interessant maken om bij in de buurt te zijn voor andere personeelsleden van uw organisatie. Een goede manier waarop werkgevers zich succesvol kunnen profileren bij de generatie van vandaag komt vooral neer op twee belangrijke punten: ten eerste het creëren van een aantrekkelijke aanwezigheid op sociale media waar mensen kunnen zien wat voor positieve omgeving u hier heeft; ten tweede ervoor zorgen dat alle online vermeldingen ditzelfde beeld weerspiegelen door middel van het optimaliseren van webdesign of simpelweg het hebben van passende zoekwoorden ingevoerd in zoekmachines zoals Google die kijkers kunnen gebruiken bij het opzoeken van informatie over bedrijven.
Geen bedrijf en vacature is hetzelfde. Vandaar kunnen wij geen vaste prijzen hanteren. De vereiste investering voor recruitment marketing komt altijd in overleg met Art of Advertising tot stand. Vraag geheel vrijblijvend een consult aan voor een op maat gemaakte offerte.
De middelen die wij nodig hebben voor de campagne zijn sterk afhankelijk van het budget, grootte en type vacature. Wij kunnen snel duidelijkheid geven over de tijdinvestering via een telefonisch consult. Neem daarvoor contact met ons op.
Employee value proposition (EVP) is Engels voor ‘waardepropositie voor medewerkers’. Het is datgene dat je kandidaten te bieden hebt en vormt dus een essentieel onderdeel van een recruitment marketing campagne. Een EVP gaat verder dan een goed salaris en een fijne werkomgeving. Een goede EVP maakt duidelijk waar jullie voor staan, wat jullie als werkgever uniek maakt en sluit aan bij de belevingswereld van je ideale toekomstige medewerkers.