Google Display stelt jou en andere adverteerders in staat om te adverteren op een wereldwijd netwerk van 35 miljoen websites. En op apps en Google-eigendommen zoals YouTube en Gmail. Met Display-campagnes kunnen bedrijven hun bereik uitbreiden buiten de grenzen van Google Search. In deze blog verkennen we de kracht van Google Display en hoe het adverteerders helpt doelgroepen te bereiken op verschillende platforms. Ontdek de flexibiliteit van Display-campagnes, de integratie van kunstmatige intelligentie, en leer hoe je jouw campagnes optimaliseert voor de beste resultaten.
Het Google Display Network helpt je de juiste doelgroep te vinden door strategisch je boodschap op het juiste moment en de juiste plek aan potentiële klanten te tonen. Display-campagnes maken gebruik van kunstmatige intelligentie (AI) om de prestaties te verbeteren:
Slimme biedstrategieën worden aanbevolen op basis van je reclamedoelen. Je kunt echter ervoor kiezen om de voorgestelde biedstrategieën niet te gebruiken en handmatig je biedstrategieën te selecteren.
Op Display-campagnes met Target CPA-bieden kun je betalen voor conversies in plaats van klikken. Bij het instellen van je campagne ga je naar het gedeelte "Bieden" en selecteer je "Conversies" onder de kop "Betalen voor" in het dropdownmenu.
Standaard zijn je Display-advertenties responsief, wat betekent dat je verschillende elementen kunt uploaden en dat Google AI de optimale combinatie en grootte bepaalt voor de beschikbare advertentieruimte.
Geoptimaliseerde targeting, standaard voor Display-campagnes, maakt gebruik van informatie zoals trefwoorden op je bestemmingspagina om nieuwe en relevante doelgroepen te bereiken die waarschijnlijk zullen converteren. Als je liever geen geoptimaliseerde targeting gebruikt, kun je een andere vorm van targeting kiezen. (Google, 2023)
Het Google Display Netwerk biedt uitgebreide mogelijkheden, waardoor het belangrijk is om je doelgroep goed te begrijpen. Het sleutelwoord hierbij is 'targeting', en Google biedt verschillende methoden voor targeting:
Zoekwoorden Targeting: Vergelijkbaar met zoekcampagnes, gebaseerd op relevante zoekwoorden.
Domein Targeting: Selecteer specifieke domeinnamen om je advertenties weer te geven.
Interesse Targeting: Richt je op individuele interesses, zoals gedefinieerd door Google.
Publiek Targeting (in combinatie met remarketing): Bereik eerder geïdentificeerde doelgroepen, bijvoorbeeld mensen die je website eerder hebben bezocht.
Onderwerp Targeting: Kies een groep websites met een specifiek onderwerp.
Demografie Targeting: Richt je advertenties op specifieke demografische kenmerken, zoals leeftijd en geslacht.
Hoe Kies je de Beste Targeting Methode?
Testen, testen, testen. Experimenteer met verschillende targetingopties en kom er achter welke de beste resultaten opleveren voor jouw campagne. Op deze manier kun je blijven verbeteren.
Wat kost adverteren met Google Display?
Bij het adverteren via Google Display kun je de betalingsmomenten aanpassen aan je campagne:
Zichtbare Vertoningen (CPM): Betaling per 1.000 zichtbare vertoningen, waarbij de advertentie minimaal één seconde zichtbaar moet zijn.
Klikken (CPC): Betaling per klik op je advertentie, vergelijkbaar met het CPC-principe bij het zoeknetwerk.
Conversie: Betaling alleen bij daadwerkelijke conversies.
Het flexibele betalingssysteem stelt je in staat om de meest geschikte methode voor jouw campagne te kiezen.
Heb je hulp nodig bij het opzetten van een Google Display Campagne of heb je andere vragen over bijvoorbeeld Google Ads of andere marketing vraagstukken? Neem dan hier contact met ons op. Wij staan voor je klaar!