

Templari Benelux
Samenvatting
Templari Benelux is specialist in warmtepomptechnologie voor industriële en commerciële toepassingen. Met de Warmtepomp°heater introduceert het bedrijf een duurzaam alternatief voor gasgestookte luchtverwarmers in onder meer hallen, showrooms en distributiecentra.
Drie jaar geleden startte Templari Benelux als ambitieuze speler binnen de installatiebranche. Hoewel er vanaf het begin werd ingezet op online marketing, bleef het zicht op de kwaliteit van websitebezoekers beperkt. Het gevolg: het salesteam beschikte over onvoldoende informatie om leads effectief op te volgen of proactief nieuwe kansen te genereren.
Op basis van een hernieuwde marktanalyse – vanuit het uitgangspunt: wat als we vandaag opnieuw zouden beginnen – werd een strategisch plan ontwikkeld met focus op demand generation. Dankzij deze aanpak beschikt het salesteam nu over inzichten waarmee het gericht en op het juiste moment het gesprek aangaat met potentiële klanten. Het resultaat: meer relevante contactmomenten en een persoonlijkere aanpak in het commerciële proces.


Aanpak
Ideal Customer Profile (ICP)
Samen met Templari Benelux brachten we de markt opnieuw in kaart. Op basis van data en klantkenmerken definieerden we een helder Ideal Customer Profile. Zo werd direct duidelijk welke bedrijven de meeste kans boden op kwalitatieve leads en conversie.

Slimme campagnes
Met het ICP als uitgangspunt optimaliseerden we de online campagnes. De targeting en advertenties werden aangescherpt, waardoor Templari structureel relevanter verkeer aantrekt en het advertentiebudget doelmatiger wordt inzet.

Sales Intelligence
Door Leadinfo te integreren in het commerciële proces, kreeg het salesteam realtime inzicht in websitebezoekers. Hierdoor werd het mogelijk om gericht en op het juiste moment contact te leggen met geïnteresseerde bedrijven.

De resultaten
Wat hebben we hiermee bereikt?
- 260% toename in het aantal aanvragen
Door gerichte campagnes en een conversiegerichte website nam het aantal inkomende aanvragen fors toe.
- Grotere orderwaarde
Klanten tonen meer vertrouwen en investeren in grotere projecten dankzij de verbeterde online presentatie en gerichte opvolging.
- Betere leadkwaliteit
Dankzij Leadinfo en de geoptimaliseerde targeting bereikt Templari Benelux nu de juiste beslissers binnen relevante bedrijven.

Onze klant aan het woord
Review Templari Benelux
AOA, is net even anders– en precies dát werkt voor ons.
Templari is nu drie jaar geleden begonnen als ‘’start-up’’ in de installatiebranche. We deden al wel iets met online marketing, maar hadden voor ons zelf niet duidelijk wat we deden. Tot dat we AOA ontmoeten. AOA maakte bij ons meteen indruk, ze hebben lef, zijn strategisch en beschikken over een flinke dosis creativiteit.
Samen doken we even helemaal opnieuw in onze markt. Vanuit het perspectief “Wat zouden we doen als we vandaag helemaal opnieuw konden beginnen?”. En dat was precies de frisse blik die we nodig hadden. Samen maakten we een nieuw plan. AOA lanceerde een slimme campagne die de juiste mensen naar onze website trekt. Dankzij een handige tool kunnen we nu realtime zien wie er op onze website zit en welke pagina’s zij bekijken, handig voor ons salesteam om zo warme leads te spotten en in contact te komen op het juiste moment. Geen koud bellen meer, maar gerichter en persoonlijk.
Wat AOA voor ons écht onderscheidt is hun helderheid in communicatie: ze maken precies duidelijk wat ze doen en nemen je actief mee in het hele proces en de vervolgstappen. Ze zijn altijd bereikbaar om even te sparren, ludieke invalshoeken te verkennen of een brainstormsessie. Zo bieden ze niet alleen topservice op het gebied van online marketing, maar komen ze ook met verrassende en creatieve offline ideeën! Ze willen meedenken alsof ze onderdeel zijn van het team, en dat werkt voor ons. We zijn inmiddels zó enthousiast dat we nu ook met social campagnes starten.

Jojanneke Wolthof
Marketeer
