Algemene voorwaarden

Datum: 8 april 2025

Artikel 1 – Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  • Opdrachtgever: De natuurlijke of rechtspersoon die een overeenkomst aangaat met Art of Advertising.​
  • Diensten: Alle door Art of Advertising aangeboden diensten, waaronder maar niet beperkt tot online marketing, webdesign en advertentiecampagnes.​
  • Overeenkomst: Elke wederzijdse acceptatie, schriftelijk of per e-mail bevestigd, van levering van één of meerdere diensten van Art of Advertising aan opdrachtgever.​

Artikel 2 – Toepasselijkheid

2.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, offertes en overeenkomsten waarbij Art of Advertising diensten aanbiedt of levert.

2.2 Afwijkingen van deze voorwaarden zijn slechts bindend indien en voor zover deze schriftelijk zijn bevestigd door Art of Advertising.​

Artikel 3 – Offertes en aanbiedingen

3.1 Alle offertes en aanbiedingen van Art of Advertising zijn vrijblijvend, tenzij in de offerte een termijn voor aanvaarding is gesteld.

3.2 Een overeenkomst komt tot stand op het moment dat de door opdrachtgever ondertekende offerte of opdrachtbevestiging door Art of Advertising is ontvangen en geaccepteerd.​

Artikel 4 – Uitvoering van de overeenkomst

4.1 Art of Advertising zal de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren.​

4.2 Art of Advertising heeft het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden, indien dit naar het oordeel van Art of Advertising wenselijk is voor de uitvoering van de opdracht.​

Artikel 5 – Verplichtingen opdrachtgever

5.1 De opdrachtgever draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan Art of Advertising aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de opdrachtgever redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst, tijdig aan Art of Advertising worden verstrekt.​

5.2 Indien de voor de uitvoering van de overeenkomst benodigde gegevens niet tijdig aan Art of Advertising zijn verstrekt, heeft Art of Advertising het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten en/of de uit de vertraging voortvloeiende extra kosten volgens de gebruikelijke tarieven aan de opdrachtgever in rekening te brengen.​

Artikel 6 – Wijziging en annulering

6.1 Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering noodzakelijk is om de te verrichten werkzaamheden te wijzigen of aan te vullen, zullen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aanpassen.​

6.2 Annulering van de overeenkomst door de opdrachtgever is slechts mogelijk indien Art of Advertising hiermee schriftelijk instemt. In geval van annulering is de opdrachtgever gehouden tot vergoeding van alle door Art of Advertising gemaakte kosten en is tevens een schadevergoeding verschuldigd van 50% van het resterende deel van de overeengekomen opdrachtsom.​

Artikel 7 – Tarieven en betaling

7.1 Alle door Art of Advertising vermelde tarieven zijn exclusief btw en andere heffingen van overheidswege, tenzij anders aangegeven.​

7.2 Betaling dient te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum, op een door Art of Advertising aan te geven wijze, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.​

7.3 Bij overschrijding van de betalingstermijn is de opdrachtgever van rechtswege in verzuim en is hij een rente verschuldigd van 1% per maand, tenzij de wettelijke rente hoger is, in welk geval de wettelijke rente geldt.​

Artikel 8 – Aansprakelijkheid

8.1 Art of Advertising is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat Art of Advertising is uitgegaan van door of namens de opdrachtgever verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.​

8.2 De aansprakelijkheid van Art of Advertising is in ieder geval steeds beperkt tot het bedrag der uitkering van haar verzekeraar in voorkomend geval.​

Artikel 9 – Overmacht

9.1 Art of Advertising is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting jegens de opdrachtgever indien zij daartoe gehinderd wordt als gevolg van een omstandigheid die niet is te wijten aan schuld, en noch krachtens de wet, een rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor haar rekening komt.​

9.2 Onder overmacht wordt in deze algemene voorwaarden verstaan, naast hetgeen daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, alle van buitenkomende oorzaken, voorzien of niet-voorzien, waarop Art of Advertising geen invloed kan uitoefenen, doch waardoor Art of Advertising niet in staat is haar verplichtingen na te komen.​

Artikel 10 – Geheimhouding

10.1 Beide partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van hun overeenkomst van elkaar of uit andere bron hebben verkregen.​

10.2 Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de andere partij is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.​

Artikel 11 – Intellectuele eigendom

11.1 Alle door Art of Advertising verstrekte stukken, zoals rapporten, adviezen, ontwerpen, schetsen, tekeningen, software, enz., zijn uitsluitend bestemd om te worden gebruikt door de opdrachtgever en mogen niet zonder voorafgaande toestemming van Art of Advertising worden verveelvoudigd, openbaar gemaakt, of ter kennis van derden gebracht.​

11.2 Art of Advertising behoudt tevens het recht de door de uitvoering van de werkzaamheden toegenomen kennis voor andere doeleinden te gebruiken, voor zover hierbij geen vertrouwelijke informatie ter kennis van derden wordt gebracht.​

Artikel 12 – Toepasselijk recht en geschillen

12.1 Op alle rechtsbetrekkingen waarbij Art of Advertising partij is, is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.​

12.2 Geschillen tussen Art of Advertising en de opdrachtgever zullen uitsluitend worden voorgelegd aan